Selasa, 21 September 2010

Tapak Tangan Berangin

Assalammualaikum wbt.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah S.W.T., kerana memberi saya sedikit kesempatan untuk menambah cerita pengalaman rawatan di ruangan ini. Pada minggu lepas, saya berkesempatan merawat seorang pesakit di salah sebuah kawasan taman perumahan berhampiran kolej kediaman saya.

Sebenarnya, saya merawat pesakit lebih awal, tetapi memandangkan saya mempunyai sedikit urusan di Kuala Lumpur saya terpaksa menangguh rawatan ke hari berikutnya. Alhamdulillah, pada hari berikutnya, saya bertandang ke rumah pesakit di atas permintaan pesakit. Saya bersama dua orang lagi sahabat turut bersama-sama menemani dan membantu ketika sesi rawatan dijalankan.

Seperti biasa, saya akan bertanya keadaan pesakit,tanda-tanda gangguan dan memulakan 'scan' jika disyaki memiliki tnda gangguan (sebelum 'scan' saya meminta pesakit membaca ikrar pemutus). Pesakit sebenarnya telah lama mendapat gangguan, dan pernah melakukan rawatan sebelum ini. Namun, kesembuhan itu milik Allah, pesakit masih menerima ujian demi ujian. Saya menggunakan teknik '1881' yang telah dipelajari daripada AKRINE satu masa dulu. Kaedah ini berkesan, memang terdapat tanda-tanda gangguan yang jelas. Saya meneruskan dengan 'scan; tapak tangan. Apabila saya membacakan ayat suci pada tangan kemudian meminta pesakit melihat tapak tangan itu, pesakit seakan-akan mengelak, kemudian saya bertanya sama ada pesakit terlihat sesuatu atau tidak. Pesakit menjawab 'tiada', tetapi pesakit memberitahu bahawa dia merasakan seperti ada tiupan angin yang bertiup daripada tapak tangan saya membuatkan dia mengelak daripada tiupan itu.

Namun, sebentar kemudian, tanda-tanda itu hilang, saya tidak berputus asa dan meminta sahabat melaungkan azan kepada pesakit, sebentar kemudian, saya meletakkan tangan di atas kepala pesakit. Pesakit dengan tiba-tiba ingin muntah ketika ruqyah dibacakan. Pesakit muntah, namun sedikit sahaja.

Beberapa ketika, pesakit kelihatan lega, kemudian memberitahu saya bahawa 'itulah kal pertama beliau dapat meminum air ruqyah sehingga habis segelas air yang penuh' wallahu'alam. Tiada sesi dialog dengan jin pada hari itu. Saya menghentikan rawatan dengan memberi pesakit ingatan mengenai amalan-amalan yang boleh membentengi diri daripada gangguan jin.

Alhamdulillah, pesakit lebih tenang dan ceria. InsyaAllah jika ada kesempatan, rawatan susulan akan dilakukan jika perlu. Saya mendoakan agar semua pesakit yang dirawat mendapat kesembuhan. Amin ya rabb.

Tiada ulasan: