Selasa, 21 September 2010

Ketua Jin Sihir Berpindah ke Rumah baru

Assalammualaikum wbt..

Di kesempatan ini, saya ingin berkongsi pengalaman dua hari lepas ketika merawat seorang pesakit di sebuah kolej kediaman yang berdekatan. Pesakit ini pernah mendapatkan rawatan daripada saya awal semester yang lepas. Namun selepas itu, pesakit dirawat oleh rakan perawat. Kebetulan pada hari itu, rakan perawat ada urusan yang tidak dapat dielakkan, oleh sebab itu, saya mengambil seketika tugas merawat di kolej berkenaan.

Ketika kaki melangkah masuk ke bilik rawatan (surau), pesakit telah pun kerasukan. Ini memudahkan tugas saya. Saya memulakan dialog dengan jin yang merasuk pesakit, ternyata dia adalah jin sihir yang dihantar oleh seseorang. Tanpa membuang masa, saya meminta jin tersebut memanggil ketua jin. Jin berdegil, sebatan demi sebatan, pembakaran demi pembakaran membuatkan anak buah jin kesakitan. Namun, masih berdegil untuk tidak memanggil ketua jin. Saya berhenti sebentar, kemudian mendapat ilham, saya menggunakan teknik 'hiris jin'. Alhamdulillah, kali ini ketua jin keluar, apa tidaknya, saya niatkan bahawa hirisan itu untuk semua jin sihir termasuk ketua jin yang ada. Selepas hirisan yang pertama, ketua jin muncul.

Tidak banyak pertanyaan yang saya ajukan, saya menawarkan agama Islam kepada jin, tetapi jin berdegil. Kemudian saya mengugut ketua jin dengan sebatan dan hirisan, ketua jin ketakutan. Kemudian saya menyuruh ketua jin pulang semula kepada tuan mereka, tetapi ketua jin enggan berbuat demikian kerana takut mendapat siksaan daripada tuan mereka.

Sejurus kemudian, saya menawarkan sebuah rumah baru, yang mana ketua jin dan konco-konconya boleh tinggaldan tidak dapat diseru lagi oleh tuan mereka. Alhamdulillah, tawaran itu diterima oleh ketua jin. Saya memohon pada Allah agar diberikan sebuah rumah kepada ketua jin. Sebelum ketua jin dan konconya keluar, saya berdoa kepada Allah agar jin yang dicederakan tadi disembuhkan semula dan memohon pada Allah agar telinga jin di pekakkan agar jin tidak lagi mendengar bacaan mantera yang boleh meyeru ketua jin dan anak-anak buahnya. Alhamdulillah, ketua jin bersama anak-anak buahnya keluar melalui jari tangan. Pesakit rebah, sebentar kemudian sedar semula.

wallahu'alam.

Tiada ulasan: