Selasa, 19 Oktober 2010

Rawatan Terhadap Pesakit Yang Mendapat Gangguan Jin Asyik

Assalammualaikum w.b.t..
Allhamdulillah, sekali lagi saya berpeluang berkongsi pengalaman merawat pesakit gangguan jin. Tepat jam 1.45 pagi, saya mendapat satu panggilan kecemasan daripada seorang perawat junior di kolej kediaman ini. 'Z' bukan nama sebenar memberitahu bahawa pesakit kena sampuk. Kemudian saya memberikan 'Z' untuk menggunakan beberapa teknik untuk mengeluarkan jin daripada tubuh pesakit. Percubaan demi percubaan, 'Z' akhirnya meminta saya turun padang. Saya tanpa melengahkan masa, datang untuk melihat keadaan.

Rawatan yang ringkas, saya tidak banyak berdialog dengan jin, saya membakar jin dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran. Jin meraung dan menjerit kesakitan. Kesakitan demi kesakitan yang diterima menyebabkan jin berkata bahawa dia menyukai pesakit. Saya telah menanyakan agama jin, jin tidak mempunyai agama. Saya menawarkan Islam dengan memberikan penerangan mengenai Islam kepada jin. Namun jin menolak Islam. Kemudian saya menawarkannya pasangan baru dan rumah baru. Alhamdulillah, jin menerima tawaran itu, lantas saya mengangkat tangan berdoa memohon daripada Allah diturunkan jin perempuan yang sesuai untuk jin ini dan sebuah rumah tempat jin ini tinggal. Jin tersenyum melihat jin (pasangan baru) yang Allah kurniakan kepadanya. Jin tanpa berlengah keluar dari tubuh pesakit. Wallahualam.

Alhamdulillah.

Tiada ulasan: